Mijn abonnement

Veelgestelde vragen

Waarmee kunnen wij je helpen?

Sizz app

Als ik mijn telefoonnummer in de Sizz app invoer, wordt ‘t nummer niet herkend.

Om de Sizz app te kunnen gebruiken moet je "Sizz app aan" SMS-en naar het nummer 4000. Of ga naar https://my.vodafone.nl/My_Vodafone en zet de BloX "Sizz app bundel" aan.

Download de laatste versie van de Sizz app. Minimaal versie 4.1.1 of hoger voor Android of iPhone en versie 1.1 of hoger van de Windows Phone 8. Om te zien of je de juiste versie hebt kan je naar je app-store gaan om te checken of er nog een update is van de Sizz app. Ook kan je in de Sizz app onder het menu item "Instellingen" bij "Over deze app" bekijken welke versie je hebt geïnstalleerd.

Zorg ervoor dat je voldoende internetbereik hebt. Ook kan het kan voorkomen dat er te veel mensen zich tegelijk willen aanmelden. Probeer het in dat geval later nog eens. Ben je net abonnee geworden? Dan kan het een aantal dagen duren voordat je nummer wordt herkend. Heb je al wel je toestel ontvangen, maar gaat je Sizz-abonnement later in? Dan is jouw nummer nog niet actief. En pas wanneer je abonnement actief is krijg je toegang tot de Sizz app. Ook als je je nummer van je vorige mobiele provider meeneemt, kan het voorkomen dat dit nummer nog niet actief is, en daarom dus niet wordt herkend. 

Kom je er niet uit? Stuur dan een mailtje naar appsupport@sizz.nl. Vermeld in je e-mail je probleem, voor- en achternaam, telefoonnummer en de ingangsdatum van je abonnement.

De Sizz app loopt vast. Wat nu?



Heb je een iPhone?
Sluit de app af door op de home-button te drukken. Vervolgens druk je nog tweemaal achter elkaar op de home-button. Hierdoor schuift het scherm omhoog en worden de actieve apps getoond. Door met je vinger de Sizz app twee seconden ingedrukt te houden verschijnt er linksboven een rood rondje. Als je hierop klikt sluit de app zich af. Daarna kun je de app opnieuw opstarten.

Heb je een Android-toestel?
Sluit de app af door op de home-button te drukken. Ga vervolgens achtereenvolgens naar: ‘Instellingen’, menu-item ‘Apps’ (kan ook ‘Toepassingen’ of ‘Applicaties’ heten) en kies de app ‘Sizz’. Vervolgens druk je op ‘gedwongen stoppen’. Nu kun je de app opnieuw opstarten.

Heb je een Window Phone 8-toestel?
Sluit de app af door meerdere keren op de terug-button te drukken.

Hoe kan ik als Sizz-abonnee RTL programma’s kijken op mijn telefoon?

Volg onderstaande stappen om onbezorgd datavrij naar RTL-programma's te kijken op je mobiele telefoon:

  1. Activeer de Sizz app bundel door “Sizz app aan” te sms-en naar 4000.
  1. Download de Sizz app. Zorg ervoor dat je minimaal versie 4.1.1 of hoger van de Sizz app voor Android of iPhone op je telefoon hebt geïnstalleerd en versie 1.1 of hoger van de Windows Phone 8 Sizz app. Om te zien of je de juiste versie hebt kan je naar je app-store gaan om te checken of er nog een update is van de Sizz app. Ook kan je in de Sizz app onder het menu item "Instellingen" bij "Over deze app" bekijken welke versie je hebt geïnstalleerd.
  2. Als je Sizz-abonnee bent, heb je eenmalig een toegangscode nodig om in te loggen in de Sizz app. Wat je hiervoor moet doen? Open de Sizz app en volg de instructies. Jouw code wordt per sms toegestuurd. Het kan voorkomen dat je onlangs Sizz-abonnee bent geworden en je gegevens nog niet kunnen worden opgehaald. Probeer het dan een dag later nog eens. Ben je nog geen Sizz-abonnee? Dan heb je gedeeltelijk toegang tot de Sizz app. Word Sizz-abonnee en profiteer van alle voordelen.

De verbruikte data door het bekijken van RTL-programma's wordt verrekend op je maandelijkse factuur. Je dataverbruikmeter in je telefoon zal echter wel de verbruikte MB's voor het bekijken van RTL-programma's registreren.

Ik ben een bestaande Sizz abonnee. Kan ik in de Sizz app?

Per 2 september biedt Sizz de Sizz app databundel om volledig gebruik te kunnen maken van de Sizz app. Voor bestaande Sizz abonnees zetten wij de Sizz app databundel aan, zodat je toegang blijft houden tot de Sizz app en al je favoriete programma’s kunt blijven kijken.

Ik wil graag RTL-programma’s zien via de Sizz app, maar ben geen Sizz-abonnee? Hoe kan ik deze dan toch zien?

Iedereen heeft beperkt toegang tot het bekijken van RTL Programma's via de Sizz app. Alleen Sizz-abonnees kunnen optimaal gebruikmaken van de Sizz app. Dat betekent dat alleen Sizz-abonnees toegang tot een ruime selectie van RTL-programma’s hebben en GTST-afleveringen vooruit kunnen kijken. Toch RTL Gemist op je mobiel zien? Ga dan naar m.rtlxl.nl of installeer de RTL XL-app (alleen voor iPhone en Android-toestellen).

Is de Sizz app gratis?

De Sizz app kun je gratis downloaden. Alleen als Sizz-abonnee krijg je toegang tot een uitgebreid aanbod van RTL-programma's en andere video’s, zonder dat dit van je datategoed af gaat. Geen Sizz-abonnee? Dan heb je gedeeltelijk toegang tot RTL-programma’s. Ook moet je rekening houden met het feit dat je mobiele provider kosten kan rekenen voor het dataverkeer. In de Sizz-shop vind je onze aanbiedingen.

Kan ik ook zonder Sizz app databundel gebruik maken van de Sizz app?

Indien je de Sizz app databundel niet aanzet, heb je beperkt toegang tot de Sizz app. Om volledig gebruik te maken van de Sizz app en het vooruit- en terugkijken van RTL-content, dien je de Sizz app databundel aan te zetten. Als actie bieden wij deze van € 5 voor € 0! SMS ‘Sizz app aan’ naar 4000 en indien je niet meer gebruik wenst te maken van de Sizz app databundel, SMS ‘Sizz app uit’ naar 4000.

Kost de Sizz app helemaal geen data?

Als Sizz-abonnee gaat het gebruik van de Sizz app niet van je datategoed af. Het gebruik in het buitenland gaat daarin tegen wel van je datategoed af. Daarnaast is op de app voor Sizz-abonnees een Fair Use Policy van toepassing.

Let op! Om onbezorgd datavrij naar RTL-programma's te kijken, let dan op de onderstaande punten:

  1. Activeer de Sizz app bundel door “Sizz app aan” te sms-en naar 4000.
  2. Download de Sizz app. Zorg ervoor dat je minimaal versie 4.1.1 of hoger van de Sizz app voor Android of iPhone op je telefoon hebt geïnstalleerd en versie 1.1 of hoger van de Windows Phone 8 Sizz app. Om te zien of je de juiste versie hebt kan je naar je app-store gaan om te checken of er nog een update is van de Sizz app. Ook kan je in de Sizz app onder het menu item "Instellingen" bij "Over deze app" bekijken welke versie je hebt geïnstalleerd.
  3. Als je Sizz-abonnee bent, heb je eenmalig een toegangscode nodig om in te loggen in de Sizz app. Wat je hiervoor moet doen? Open de Sizz app en volg de instructies. Jouw code wordt per sms toegestuurd. Het kan voorkomen dat je onlangs Sizz-abonnee bent geworden en je gegevens nog niet kunnen worden opgehaald. Probeer het dan een dag later nog eens. Ben je nog geen Sizz-abonnee? Dan heb je gedeeltelijk toegang tot de Sizz app. Word Sizz-abonnee en profiteer van alle voordelen.
  4. De verbruikte data door het bekijken van RTL-programma's wordt verrekend op je maandelijkse factuur. Je dataverbruikmeter in je telefoon zal echter wel de verbruikte MB's voor het bekijken van RTL-programma's registreren.
Voor welke toestellen is de Sizz app beschikbaar?

Over het algemeen is de Sizz app beschikbaar voor: iPhone: 3GS, 4, 4S en 5 met iOS 5.x en hoger. toestellen met Android 2.3 en 4.1 (niet 3.0, 3.1 en 3.2) en toestelen met Windows Phone 8. Door het grote aantal verschillende merken en soorten smartphones, kunnen wij geen garantie geven dat de Sizz app op alle toestellen goed werkt. Mocht je problemen ondervinden met de app op jouw smartphone mail dan naar appsupport@sizz.nl.

Waar download ik de Sizz app

Heb je een iPhone, een Android-toestel, een Windows Phone 8-toestel? Dan kun je ‘m gratis installeren. Ga naar www.sizz.nl/lekker-mobiel/app en/of appstore van jouw toestel en installeren maar.

Wat is de Sizz app databundel?

Met de Sizz App databundel heb je toegang tot alle content in de Sizz app zonder dat het ten koste gaat van je data-tegoed! Als actie bieden wij deze van € 5 voor € 0. SMS ‘Sizz app aan’ naar 4000 of indien je niet meer gebruik wenst te maken van de Sizz app databundel, SMS ‘Sizz app uit’ naar 4000.

Wat moet ik doen als programma’s in de Sizz app niet laden?

Controleer of de internetverbinding van je toestel voldoende bereik heeft. Sluit eventueel de app af en start ‘m opnieuw op. Hoe je de app af kunt sluiten, zie je in de FAQ ‘De Sizz app loopt vast. Wat nu?’. Mocht dit niet werken, stuur dan een email naar appsupport@sizz.nl.

Even wat vragen?


Geen probleem.

Liever bellen?


Wij helpen je graag.